Προκήρυξη Κινητικότητας για Διδασκαλία Erasmus+ σε χώρες του Προγράμματος ακαδ. έτος 2022-2023

Το Τμήμα Διεθνών Σχέσεων και Ευρωπαϊκής Ένωσης ανακοινώνει, στο πλαίσιο του Προγράμματος Erasmus+ ΚΑ103/2020 «Κινητικότητα Φοιτητών και Προσωπικού Ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης μεταξύ των χωρών του Προγράμματος», την Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος  για κινητικότητα διδακτικού προσωπικού με σκοπό τη Διδασκαλία σε Ευρωπαϊκά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα για το Ακαδημαϊκό Έτος 2022-2023. 

Α. Γενικές πληροφορίες

Ο πίνακας με τα συνεργαζόμενα Ιδρύματα του εξωτερικού, με τα οποία έχουν συναφθεί διμερείς συμφωνίες είναι διαθέσιμος στην ιστοσελίδα του Τμήματος ΔΣΕΕ/Erasmus+: https://erasmus.panteion.gr/index.php/programs/sta.

Η επιχορήγηση για τη συγκεκριμένη δράση προβλέπεται να καλύψει περίπου 40 θέσεις, και οι υποτροφίες θα καλυφθούν από κονδύλια του 2020.

Καταληκτική ημερομηνία υποβολής της αίτησης ορίζεται η 12η Σεπτεμβρίου 2022.

 

Τα έντυπα για την υλοποίηση των μετακινήσεων είναι διαθέσιμα και στην ιστοσελίδα του Τμήματος Διεθνών Σχέσεων και Ε.Ε. 

 

Οι διδάσκοντες/ουσες για τη μετακίνησή τους θα λάβουν επιχορήγηση:

α) για τις δαπάνες ταξιδίου ανάλογα με τη χιλιομετρική απόσταση, ανάμεσα στον τόπο προέλευσης και τόπο διεξαγωγής της δραστηριότητας, όπως προκύπτει σε κάθε περίπτωση από το εργαλείο υπολογισμού της απόστασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

β) για τις ατομικές δαπάνες ανάλογα με τη χώρα υποδοχής, η υποτροφία στόχο έχει να συμβάλει στην κάλυψη των δαπανών διαβίωσης της περιόδου διαμονής (για τις ημέρες δραστηριότητας) στη χώρα υποδοχής και τις μέρες ταξιδίου προαιρετικά (μία μέρα πριν την πρώτη ημέρα δραστηριότητας και/ή μία μέρα μετά την τελευταία ημέρα δραστηριότητας), και υπολογίζεται με βάση τα ποσά ανά ομάδα χωρών που μας γνωστοποιούνται από το ΙΚΥ κάθε χρόνο. Τα ποσά που ισχύουν για το Πρόγραμμα 2020 έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Τμήματος ΔΣΕΕ (Erasmus+).

 

Λόγω της πανδημίας Covid-19, κατέστη δυνατός ο συνδυασμός φυσικής και εικονικής κινητικότητας (μεικτή κινητικότητα /blended mobility) μεταξύ των οποίων μπορεί να υπάρχουν διαστήματα διακοπής.

Σημειώνεται ότι οι όροι καταβολής της επιχορήγησης στους μετακινούμενους ακολουθούν τους κανόνες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ανάλογα με το είδος της πραγματοποιηθείσας κινητικότητας κάθε διδάσκοντα (από απόσταση διδασκαλία, δια ζώσης διδασκαλία, συνδυασμός των δύο τύπων διδασκαλίας). 

Είναι σαφές ότι η επιχορήγηση τόσο των δαπανών ταξιδίου όσο και η ημερήσια επιχορήγηση, καταβάλλεται μόνον στην περίπτωση που ο συμμετέχων στο Πρόγραμμα πραγματοποιήσει διά ζώσης κινητικότητα στην έδρα του Πανεπιστημίου υποδοχής. 

Επίσης, επιτρέπεται η συμμετοχή διδασκόντων στο πρόγραμμα Erasmus+ χωρίς υποτροφία (κινητικότητα zero grant).

Σημειώνεται ότι οι προς μετακίνηση διδάσκοντες/ουσες διερευνούν οι ίδιοι/ες τους όρους της μετακίνησής τους (χρονικό διάστημα, Ίδρυμα του εξωτερικού και επικοινωνία με αυτό, σχέδιο διδασκαλίας, διαμονή, μετάβαση και επιστροφή κλπ.) και καταθέτουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά στις καθορισμένες προθεσμίες.

 

Β. Η διαδικασία συμμετοχής στο πρόγραμμα ορίζεται ως εξής:

Τα μέλη ΔΕΠ του Παντείου Πανεπιστημίου που είναι ακαδημαϊκοί συντονιστές μιας διμερούς συμφωνίας και ενδιαφέρονται να πραγματοποιήσουν μια περίοδο διδασκαλίας στο Ίδρυμα του εξωτερικού με το οποίο έχει συναφθεί η Διμερής Συμφωνία για διδασκαλία (Bilateral Agreement), θα πρέπει αρχικά να υποβάλουν στο Τμήμα Διεθνών Σχέσεων και Ευρωπαϊκής Ένωσης την σχετική αίτηση με σύντομη περιγραφή του Σχεδίου Διδασκαλίας. Το έντυπο της αίτησης είναι αναρτημένο στην ιστοσελίδα του Τμήματος Διεθνών Σχέσεων και Ευρωπαϊκής Ένωσης https://erasmus.panteion.gr/index.php/programs/sta/teaching-mobility-call-2020, ενώ η προθεσμία υποβολής της αίτησης είναι η 12η Σεπτεμβρίου 2022. 

Οι αιτήσεις μπορούν να κατατεθούν στο Τμήμα ΔΣΕΕ είτε με φυσική παρουσία, ή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στο email: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it., ως συνημμένο υπογεγραμμένο σαρωμένο έγγραφο.

Σε περίπτωση που δεν είναι βέβαιη η δυνατότητα μετακίνησης του ακαδημαϊκού συντονιστή μιας συμφωνίας και στην εξαιρετική περίπτωση που ο αριθμός των μελών του προσωπικού για κινητικότητα διδασκαλίας είναι συγκεκριμένος στη διμερή συμφωνία (Bilateral Agreement), είναι δυνατόν, με σχετική ενημέρωση του ακαδημαϊκού συντονιστή, να μετακινηθεί στη θέση του άλλο μέλος ΔΕΠ του ιδίου ή συναφούς γνωστικού αντικειμένου του Τμήματός του ή άλλου Τμήματος του Ιδρύματός μας, υπό την προϋπόθεση ότι το μέλος ΔΕΠ έχει υποβάλει και αυτό σχετική αίτηση μετακίνησης για διδασκαλία εντός της προθεσμίας της προκήρυξης. Είναι σαφές, λοιπόν, ότι για να πραγματοποιηθούν οι κινητικότητες με σκοπό τη διδασκαλία θα πρέπει οι αιτούντες είτε να έχουν οι ίδιοι προωθήσει τη σύναψη συμφωνίας του Ιδρύματός μας με άλλο Ίδρυμα στο πλαίσιο του Προγράμματος, οπότε θα μετακινηθούν με βάση τη συγκεκριμένη αυτή διμερή συμφωνία Erasmus+, είτε θα πρέπει να έχουν προηγουμένως συνεννοηθεί με συνάδελφό τους του ιδίου ή συναφούς γνωστικού αντικειμένου, ώστε να κάνουν χρήση του δικαιώματος για κινητικότητα διδασκαλίας στο πλαίσιο της συμφωνίας που έχει συνάψει το Πάντειο Πανεπιστήμιο με τη συμβολή του άλλου μέλους ΔΕΠ.

 

Σημειώνεται ότι:

• Η δραστηριότητα πρέπει να αναφέρεται αποκλειστικά σε διδασκαλία και OXI επιμόρφωση, συμμετοχή σε συνέδριο, έρευνα, workshop, κ.λπ.

• Ο/Η μετακινούμενος/η πρέπει να είναι μόνιμο μέλος ΔΕΠ, ΕΕΠ, ΕΔΙΠ του Παντείου Πανεπιστημίου ή να έχει ενεργή σχέση εργασίας για Διδασκαλία, η οποία να είναι σε ισχύ κατά τη διάρκεια της μετακίνησης.

 

Γ. Η Διαδικασία επιλογής για την ως άνω κινητικότητα ορίζεται ως εξής:

Οι συγκεντρωθείσες αιτήσεις θα αξιολογηθούν από την αρμόδια Επιτροπή Ευρωπαϊκών Σχέσεων και Προγραμμάτων Erasmus+, σύμφωνα με τους όρους (επιλεξιμότητα) για κινητικότητα διδασκαλίας που ισχύουν από το Πρόγραμμα και το Ίδρυμά μας (κριτήρια προτεραιότητας, π.χ. ενεργή συμμετοχή στην υλοποίηση του Προγράμματος, αριθμός φοιτητών εισερχομένων και εξερχομένων, φόρτος εργασίας κλπ. όπως αυτά ορίσθηκαν προγενέστερα από την Επιτροπή Erasmus+ και ισχύουν έως σήμερα) και θα καταρτιστεί σχετικός πίνακας κατάταξης επιλεγέντων με σειρά προτεραιότητας έχοντας υπόψη:

  1. τον Οδηγό Προγράμματος Erasmus+
  2. τη Σύμβαση Επιχορήγησης του Ιδρύματός μας με το ΙΚΥ για το Πρόγραμμα ΚΑ103/2020
  3. το γενικό πλαίσιο των αποφάσεων που έχουν υιοθετηθεί από την Επιτροπή κατά την προηγούμενη περίοδο του προγράμματος και το οποίο εγκρίθηκε με την από 23/10/2018 απόφαση της Επιτροπής Erasmus+, η οποία ισχύει και για το Πρόγραμμα 2020 έως τη λήξη του 30/06/2023. 

Συγκεκριμένα:

  • Σύμφωνα με τους όρους του προγράμματος για την κινητικότητα για διδασκαλία απαιτείται ελάχιστο χρονικό διάστημα 2 διαδοχικών εργάσιμων ημερών και ελάχιστος αριθμός 8 διδακτικών ωρών ανά εβδομάδα ή μικρότερης χρονικής περιόδου, ενώ το μέγιστο χρονικό διάστημα διδασκαλίας ανέρχεται στις 5 ημέρες. Με βάση την εγκριθείσα χρηματοδότηση του Προγράμματος από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή η κινητικότητα για διδασκαλία δεν θα υπερβαίνει τις πέντε (5) ημέρες συνολικά (συμπεριλαμβανομένων των ημερών ταξιδίου), προκειμένου να δοθεί η δυνατότητα να πραγματοποιηθούν περισσότερες κινητικότητες.
  • Τα κριτήρια επιλογής-προτεραιότητας των υποψηφίων για κινητικότητα διδασκαλίας έχουν ως κατωτέρω:

 

α) Οι Πρυτανικές Αρχές, τα μέλη της Επιτροπής Ευρωπαϊκών Σχέσεων και Προγραμμάτων Erasmus+, οι τμηματικοί και οι ακαδημαϊκοί συντονιστές Erasmus+ έχουν δικαίωμα μιας κινητικότητας ανεξαρτήτως ποσοστού κινητικότητας φοιτητών, αφού εκ των πραγμάτων συμμετέχουν στην υλοποίηση του Προγράμματος, φέροντας τον αναλογούντα φόρτο εργασίας για τις δράσεις του Προγράμματος,

β) Για επιπλέον κινητικότητες για τους προαναφερόμενους ή κινητικότητες για τα υπόλοιπα μέλη Διδακτικού Προσωπικού του Ιδρύματός μας θα ληφθούν υπόψη:

i) Ο αριθμός συμμετοχών στο Πρόγραμμα έως σήμερα (οι διδάσκοντες που δεν έχουν κάνει χρήση του Προγράμματος έχουν προτεραιότητα για κινητικότητα ανεξάρτητα από την εμπλοκή τους στο Πρόγραμμα μέχρι σήμερα, υπό τον όρο να καταθέσουν συμφωνία συνεργασίας με κάποιο Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο). Δηλαδή, θα πρέπει πριν την κινητικότητα να έχουν έλθει σε επαφή και «πρώτη» συμφωνία με το Ίδρυμα του εξωτερικού και να υπολείπεται η επεξεργασία των όρων της τελικής συμφωνίας και η επικύρωσή της, 

ii) Το ποσοστό κινητικότητας φοιτητών (εισερχομένων και εξερχομένων) ανά διδάσκοντα και 

iii) Ο αριθμός συμφωνιών συνεργασίας (με ιδιαίτερο βάρος στις συμφωνίες που περιλαμβάνουν κινητικότητα φοιτητών).

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Ο αριθμός των επιλεγμένων προς μετακίνηση μελών Διδακτικού Προσωπικού που θα μπορέσει να μετακινηθεί λαμβάνοντας χρηματοδότηση μέσω του Προγράμματος, εξαρτάται από το συνολικό ποσό της τελικής επιχορήγησης που θα αποδοθεί στο Ίδρυμά μας από την κατανομή των ευρωπαϊκών κονδυλίων που διενεργεί το Ι.Κ.Υ. Είναι σαφές ότι η ικανοποίηση των κατατεθεισών αιτήσεων μετακίνησης για διδασκαλία θα πραγματοποιείται με σχετική αναλογία προς τον αριθμό αιτήσεων, εκτιμώντας τόσο τα διαθέσιμα κονδύλια αλλά, κυρίως, με την ενεργή συμμετοχή και ενασχόληση του κάθε υποψηφίου με το Πρόγραμμα Erasmus+.

 

Οι κινητικότητες για διδασκαλία μπορούν να υλοποιηθούν μετά την αξιολόγηση και τελική επιλογή του Διδακτικού προσωπικού από 30/09/2022 έως και 25/06/2023.

 

Τα επιλεγμένα προς μετακίνηση στο εξωτερικό μέλη Διδακτικού Προσωπικού, θα πρέπει μετά την επιλογή τους και οπωσδήποτε πριν την αναχώρησή τους στο εξωτερικό, να υποβάλουν τα πιο κάτω έγγραφα προκειμένου να επικυρωθεί η μετακίνησή τους και να λάβουν την αντίστοιχη προχρηματοδότηση (80% της συνολικής υποτροφίας που αντιστοιχεί στην συγκεκριμένη μετακίνηση):

i.   Άδεια Απουσίας από το Ακαδημαϊκό Τμήμα στο οποίο ανήκει ο διδάσκων.

ii.  Σύμβαση συμπληρωμένη σε τέσσερα αντίτυπα.

iii. Σχέδιο διδασκαλίας ήδη εγκεκριμένο από την αρμόδια υπηρεσία του Πανεπιστημίου υποδοχής.

iv. Φόρμα ατομικών στοιχείων και αντίγραφο τραπεζικού λογαριασμού, στο οποίο απαραιτήτως να αναγράφεται η Τράπεζα, το ονοματεπώνυμο και ο ΙΒΑΝ.

v. Φωτοτυπία Ευρωπαϊκής Κάρτας Ασφάλισης Ασθενείας

Περισσότερες πληροφορίες για την απόκτηση της ΕΚΑΑ παρατίθενται στον ακόλουθο σύνδεσμο:

(https://www.gov.gr/upourgeia/upourgeio-ergasias-kai-koinonikon-upotheseon/elektronikos-ethnikos-phoreas-koinonikes-asphalises-e-ephka/europaike-karta-asphalises-astheneias_)

 

Μετά την επιστροφή τους από το εξωτερικό και προκειμένου να λάβουν το υπόλοιπο 20% της υποτροφίας, τα μέλη Διδακτικού Προσωπικού θα πρέπει να καταθέσουν άμεσα στο Τμήμα Διεθνών Σχέσεων και Ευρωπαϊκής Ένωσης τα εξής έγγραφα:

i. Βεβαίωση (πρωτότυπη εις διπλούν) του Ιδρύματος Υποδοχής στο οποίο πραγματοποιήθηκε η διδασκαλία, όπου θα αναφέρεται η διάρκεια της περιόδου διδασκαλίας (οι ημέρες κατά τις οποίες ο μετακινούμενος βρισκόταν στο Ίδρυμα υποδοχής για διδασκαλία, μη συμπεριλαμβανομένων των ημερών ταξιδίου) στο εξωτερικό και ο αριθμός των διδακτικών ωρών.

ii. Παραστατικά εισιτηρίων [κάρτες επιβίβασης, ηλεκτρονικά εισιτήρια, εισιτήρια τρένων/λεωφορείων, τυχόν φωτοαντίγραφα θεώρησης (visa) σε περίπτωση που απαιτείται].

iii.  Οποιοδήποτε υλικό παρήχθη ως προϊόν της διδασκαλίας στο Ίδρυμα Υποδοχής.

iv. Έκθεση (report) του διδάσκοντος (υποβάλλεται ηλεκτρονικά, κατόπιν αυτοματοποιημένου μηνύματος που αποστέλλεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο e-mail που έχει δηλώσει ο/η μετακινούμενος/η στην αίτηση του–  σε άλλη περίπτωση επιστρέφεται μέρος ή όλο το ποσό της υποτροφίας, σύμφωνα με τους όρους του Προγράμματος).

 

Το Τμήμα Διεθνών Σχέσεων και Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι στη διάθεση των μελών Διδακτικού Προσωπικού, για κάθε περαιτέρω πληροφορία ή διευκρίνιση σχετικά με την διαδικασία για την υλοποίηση κινητικότητας με σκοπό τη Διδασκαλία στο πλαίσιο του Προγράμματος Erasmus+.

 

Στοιχεία Επικοινωνίας: 

Ελένη Βασιλείου

Ευγενία Λαζαρίδου

e-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Τηλέφωνο: 210 9201484

Πίνακας Συνεργαζόμενων Πανεπιστημίων

STA: Διδασκαλία,
STT: Επιμόρφωση

Αίτηση - Έντυπα Διδασκαλίας (STA)

  1. Σύμβαση Υποτροφίας Κινητικότητας για Διδασκαλία:

    Πρόγραμμα 2021

    (MS Word Doc)

  2. Σχέδιο Διδασκαλίας
    (MS Word Doc)

  3. Φόρμα ατομικών στοιχείων.
    (MS Word Doc)

Admission hours

Department of International Relations & European Union

The admission in our Office for students, Professors and administrative staff will be

ONLY by appointment via e-mail: 

Η εξυπηρέτηση Φοιτητών/Φοιτητριών, Μελών ΔΕΠ και Διοικητικού Προσωπικού

MONO κατόπιν ραντεβού στα e-mail: 

outgoing.erasmus@panteion.gr

incoming.erasmus@panteion.gr

international.exchange@panteion.gr

placement.erasmus@panteion.gr

dept_iro.erasmus@panteion.gr 

Find us!

136 Syngrou Av., Athens 176 71 Greece

Groundfloor of the New Building
of Panteion University of Social & Political Sciences